joi, 11 iunie 2009

SOS Casa Manciulescu din satul Cioranca, jud. Buzau

Am trecut de multe ori prin satul Cioranca unde, la iesirea dinspre Buzau, pe stanga, am remarcat o casa cu un cerdac inalt si o forma particulara a fatadei. Azi chiar m-am oprit sa fac cateva poze si sa aflu ceva despre aceasta casa. Un localnic mi-a spus ca ar fi apartinut unui boier Manciulescu. Numele imi spune parca ceva, dar deocamdata nu am reusit sa aflu nimic despre acest Manciulescu. Daca stie cineva ceva, orice informatie e bine venita. Oricum, casa pare a fi in proprietatea cuiva, tinand cont de faptul ca usile de la parterul casei erau unele de fier masiv, cu lacate asemenea.

UPDATE

Am aflat* ca aceasta casa ar fi fost construita in 1920 de Virgil Manciulescu, fost avocat si proprietar de pamant.

* Judetul Buzau. Palate, vile, case celebre, conace boieresti, case taranesti. Gheorghe Petcu. Ed. Alpha MDN, 2007.
















3 comentarii:

  1. Ma numesc Stepanov Manuela Aurelia,cu domiciliul in com. CHIOJDU,BUZAU.Intamplator am gasit aceste fotografii despre casa familiei MANCIULESCU.Ani buni,am " scotocit" sa aflu ceva despre aceasta familie.DE CE ?Matusa mea,(sora bunicei mele),ISBASOIU MARIA(MARIOARA) a fost casatorita cu MANCIULESCU.Despre sotul matusii mele nu am avut nici o informatie,pana acum.Ei au avut un baiat,GHEORGHE(GICA)MANCIULESCU,decedat in 1931,la CHIJDU,unde se afla inmormantat.Sunt emotionata.Nu am reusit pana acum sa aflu ceva despre sotul matusei mele,deoarece ea a murit in1968,cand eu eram un copil,iar bunicii,parintii ,matusile si unchiul(surorile si fratele MARIOAREI MANCIULESCU)au murit pana in1980).Mi-ati face o mare bucurie daca m-ati contacta ,deoarece in arborele genealogic al familiei Isbasoiu,lipseste o veriga.Cu stima,Manuela Stepanov.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mi-as fi dorit sa pot sa va ajut cu ceva, dar din pacate nu stiu mai multe despre familia Manciulescu. Succes in demersul dvs, este de apreciat.

    RăspundețiȘtergere